Zajęcia oferowane przez International Language Institute przygotowywane są na podstawie naszej autorskiej metody, którą wypracowaliśmy przez lata współpracy z klientami biznesowymi i indywidualnymi. Jest to nowoczesne rozwiązanie dydaktyczne, które czerpie zarówno z tradycyjnej metody komunikatywnej, jak i najnowszych osiągnięć w nauczaniu i uczeniu się języków dostępnych w Europie i Stanach Zjednoczonych.
Cel to komunikacja
Metoda nauki języka ILI stawia na pełną interakcję w języku obcym, przez co jest niezwykle skuteczna. Wszystkie zajęcia odbywają się w języku docelowym, co zapewnia naturalność komunikacji. Dzięki temu kursanci szybko zaczynają mówić i myśleć w języku obcym.
W trakcie całego kursu rozwijamy wszystkie kompetencje językowe – słuchanie, czytanie, pisanie i mówienie, i już od pierwszych zajęć zachęcamy naszych słuchaczy do mówienia i reagowania w języku docelowym.
Sekwencyjność
Ważnym elementem metody nauki języka ILI jest sekwencyjność. Polega ona na wprowadzaniu i realizacji materiału w logicznej kolejności,
- stopniując jego poziom trudności
- uwzględniając różne style nauki języków obcych preferowane przez naszych słuchaczy (wzrokowcy, słuchowcy, kinestetycy)
Co więcej, słownictwo i gramatyka prezentowane są zawsze w kontekście. A to w połączeniu z regularną pracą sprawia, że słuchacze w krótkim czasie zauważają, jak rozwija się ich biegłość językową. A biegłość językowa umożliwia samodzielne posługiwanie się językiem obcym, czyli komunikację.
Autonomia
W International Language Institute szczerze wierzymy, że popełnianie błędów językowych jest pozytywne. Jak dowodzą badania lingwistyczne – błędy są naturalnym etapem rozwoju umiejętności językowych, zarówno u dzieci, jak i u dorosłych. Dlatego zachęcamy naszych słuchaczy do eksperymentowania z językiem, nawet kosztem popełniania błędów i pokazujemy jak czerpać z nich wiedzę.
Przede wszystkim pomagamy rozwinąć naszym słuchaczom czynną, a nie tylko bierną, znajomość języka i osiągnąć autonomię w posługiwaniu się nim. W ten sposób słuchacze kursów ILI potrafią wykorzystywać zdobyte umiejętności w nowych sytuacjach bez nadzoru lektora.
Nasze zajęcia przygotowujemy w oparciu o:
- sprawdzone materiały dydaktyczne renomowanych wydawnictw, które są naszymi partnerami
- dopasowane poziomowo materiały autentyczne, takich jak: podcasty, artykuły prasowe, czy programy telewizyjne i radiowe.
Istotną ich częścią jest również task- based learning, gdzie słuchaczowi stawia się wyzwania charakterystyczne dla prawdziwych sytuacji życiowych, w których musi się on posługiwać językiem obcym w celu znalezienia określonego rozwiązania.