Certyfikaty językowe, czyli międzynarodowe egzaminy językowe sprawdzają w obiektywny sposób poziom języka obcego pracowników. Badają wszystkie sprawności językowe: pisanie, mówienie, czytanie i słuchanie oraz gramatykę. Każda ze sprawności jest osobno oceniania, a ogólny wynik egzaminu jest pokazywany w skali CEFR.
Certyfikaty z języka ogólnego
Certyfikaty z języka ogólnego proponowane przez International Language Institute w ramach kursów dla firm to:
- z języka angielskiego są to popularne egzaminy Cambridge czyli First B2, Advanced C1 i Proficiency C2 oraz egzaminy TELC na poziomach od A2 do C1
- coraz większa popularność zdobywa egzamin TOEIC z języka angielskiego z uwagi na prostą strukturę i punktowy system oceny
- z pozostałych języków są to egzaminy TELC na poziomach od A2 do C1
International Language Institute jest centrum egzaminacyjnym egzaminów TELC oraz TOEIC oraz Partnerem Egzaminacyjnym British Council.
Jaką mają wartość dla firmy?
- międzynarodowy egzamin językowy na zakończenie kursu językowego to mocny motywator dla uczestników szkoleń. Dodatkowa wartość dla pracowników to sam dokument certyfikacyjny, który jest ważnym argumentem na rynku pracy i w ramach wewnętrznych awansów
- zdanie egzaminu międzynarodowego na zakończenie kursu wymusza logiczną i uporządkowaną strukturę zajęć, która uwzględnia rozwój wszystkich sprawności językowych
- na wyższych poziomach zaawansowania egzaminy językowe ułatwiają przejście z poziomu komunikacji językowej na poziom precyzji językowej. Umożliwia to pełnienie wszystkich ról biznesowych w środowisku angielskojęzycznym
Certyfikaty z języka biznesowego
Certyfikaty z języka biznesowego, które są zintegrowane z kursami organizowanymi przez International Language Institute to:
- z języka angielskiego egzaminy Cambridge czyli BEC Preliminary B1 , BEC Vantage B2 i BEC Higher C1 oraz egzaminy LCCI od poziomu B1 do poziomu C1. International Language Institute jest centrum egzaminacyjnym LCCI
- z języka niemieckiego egzamin ZDfdB na poziomie B1+ oraz PWD na poziomie C1
Jaką mają wartość dla firmy?
- egzaminy biznesowe wymagają znajomości języka biznesu na wszystkich obszarach funkcjonalnych firmy. Daje to pracownikom dużą swobodę językową w poruszaniu po angielskojęzycznej firmie
- wymuszają znajomość kodów biznesowych – formalnych i nieformalnych – oraz powiązanych z nimi narzędzi biznesowych jak raporty, prezentacje czy notatki memo
- zdanie egzaminu językowego na koniec kursu motywuje pracowników do systematycznej i długotrwałej pracy