O metodzie 2017-09-27T11:51:50+00:00

METODA ILI

Zajęcia oferowane przez International Language Institute przygotowywane są w oparciu o  naszą autorską metodę, którą wypracowaliśmy przez lata współpracy z klientami biznesowymi i indywidualnymi. Jest to nowoczesne rozwiązanie dydaktyczne, które w czerpie zarówno z tradycyjnej metody komunikatywnej, jak i najnowszych osiągnięć w nauczaniu i uczeniu się
języków dostępnych w Europie i Stanach Zjednoczonych. Metoda ILI stawia na pełną interakcję w języku obcym przez co jest niezwykle skuteczna. W trakcie całego kursu rozwijamy wszystkie kompetencje językowe – słuchanie, czytanie, pisanie i mówienie, i już od pierwszych zajęć zachęcamy naszych słuchaczy do mówienia i reagowania w języku docelowym. Ważnym elementem metody ILI jest sekwencyjność, która polega na wprowadzaniu i realizacji materiału w logicznej kolejności, stopniując jego poziom trudności oraz mając na uwadze różne style nauki języków obcych preferowane przez naszych słuchaczy (wzrokowcy, słuchowcy, kinestetycy). Co więcej słownictwo i gramatyka prezentowane są w kontekście, co przy regularnej pracy sprawia, że słuchacze w krótkim czasie zauważają rozwijającą się biegłość językową umożliwiającą samodzielne posługiwanie się językiem obcym.

Zajęcia (grupowe i indywidualne)

Korzystając z usług International Language Institute słuchacze już od pierwszych zajęć będzie otoczony językiem docelowym, dzięki czemu szybko zaczynają mówić i myśleć w języku obcym. Nasze zajęcia przygotowujemy w oparciu o sprawdzone materiały dydaktyczne renomowanych wydawnictw jak również szerokie spektrum materiałów autentycznych, takich jak: podcasty, artykuły prasowe, czy programy telewizyjne i radiowe. Istotną ich częścią jest również task- based learning, gdzie słuchaczowi stawia się wyzwania charakterystyczne dla prawdziwych sytuacji życiowych, w których musi się on posługiwać językiem obcym w celu znalezienia określonego rozwiązania.

W International Language Institute szczerze wierzymy, że popełnianie błędów językowych jest OK. Jak dowodzą badania lingwistyczne – błędy są naturalnym etapem rozwoju umiejętności językowych, zarówno u dzieci, jak i u dorosłych, dlatego zachęcamy naszych słuchaczy do eksperymentowania z językiem, nawet kosztem popełniania błędów i pokazujemy jak czerpać z nich wiedzę. Przede wszystkim jednak, pomagamy rozwinąć naszym słuchaczom czynną, a nie tylko bierną, znajomość języka i osiągnąć autonomię w posługiwaniu się nim.